Tuesday 3 April 2012

​​VIDEO Mihai Voicu, prim-vicepresedinte PNL, despre necesitatea ca Adrian Nastase sa faca un pas inapoi: Nu mai este o figura proeminenta a scenei politice din Romania

"Afirmatia [n.r. facuta de Crin Antonescu in luna ianuarie, in care zicea ca  Adrian Nastase ar trebui sa faca un mare pas inapoi din viata politica daca va primi o condamnare intr-unul din dosarele pe care le are] este valabila si o sustin. (...) Mie mi se pare ca din punct de vedere politic domnul Nastase nu mai este o figura proeminenta a scenei politice din Romania. Nu are o influenta decisiva asupra actului politic al USL", a declarat prim-vicepresedintele PNL, Mihai Voicu, intr-un interviu pentru HotNews.ro. "Cred ca e dreptul meu sa am dubii ca este vorba de un proces asa cum scrie la carte. Au fost numeroase sincope in toate aceste infatisari in justitie", a mai spus Voicu.

  • Vezi mai jos un fragment video din interviul cu Mihai Voicu



Pe 24 ianuarie, inainte cu cateva zile de prima sentinta de condamnare primita de Adrian Nastase, presedintele PNL si co-presedintele USL, Crin Antonescu declara la TVR ca Adrian Nastase ar trebui sa faca un mare pas inapoi din viata politica daca va primi o condamnare intr-unul din dosarele pe care le are.

"Daca avem o sentinta care il condamna pe Adrian Nastase, pe Antonescu, pe Turturica, pe cine vreti dumneavoastra, noi, fara exceptie, consideram ca in acel moment pana la un eventual recurs care sa-l achite, omul respectiv trebuie sa faca un pas, chiar mare, inapoi din prim-planul scenei politice", a declarat Antonescu la TVR1.

Intrebat cum comenteaza acum spusele lui Antonescu, dupa ce fostul premier Adrian Nastase a primit doua sentinte de condamnare in doua dosare, prim-vicepresedintele PNL Mihai Voicu a declarat:

"Afirmatia [n.r. facuta de Crin Antonescu] este valabila si o sustin. Sigur, avem o discutie delicata pentru ca nu avem de fata cineva de la PSD. Nu pot vorbi eu in numele PSD. Mie mi se pare ca din punct de vedere politic domnul Nastase nu mai este o figura proeminenta a scenei politice din Romania. Nu vorbesc de functiile din interiorul PSD. Nu are o influenta decisiva asupra actului politic al USL. Cred ca mai departe, insa, va trebui sa intrebati pe cineva de la PSD ce urmeaza sa se intample in interiorul partidului", a declarat Mihai Voicu.

"Din punctul de vedere al functiilor de partid, eu nu ma pot pronunta. Din punctul de vedere al USL, nu cred ca exista un rol dominant al domnului Nastase in Uniune", a mai spus Voicu.

Mihai Voicu: Am dubii ca, in cazul Nastase, este vorba de un proces asa cum scrie la carte

In legatura cu dosarele in care fostul premier Adrian Nastase a primit sentinte de condamnare, Mihai Voicu a precizat ca are dubii cu privire la derularea proceselor.

"Nu avem cum sa nu remarcam, totusi, ca nu sunt decizii definitive, dar din punct de vedere politic se poate spune ca nu conteaza asta. Exista un anumit stereotip pe care, cu toata politetea fata de cei care practica actul de justitie, eu il resping. Si anume ca deciziile justitiei nu se comenteaza. Nu, eu nu cred ca e asa. Nu trebuie sa influentezi, sa presezi sau sa intervii politic in justitie. Dar odata ce o decizie este pronuntata eu cred ca orice cetatean liber din Romania are dreptul sa o comenteze", a mai declarat prim-vicepresedintele PNL pentru HotNews.ro

"Din aceasta perspectiva, eu am dubii. Cred ca e dreptul meu sa am dubii ca este vorba de un proces asa cum scrie la carte. Au fost numeroase sincope in toate aceste infatisari in justitie. Nici nu am urmarit foarte atent, altfel decat din interesul si din perspectiva unui om politic. Sunt numeroase semne de intrebare si eu nu am cum sa nu le remarc", a declarat Mihai Voicu.

No comments:

Post a Comment